Головна
головна | контакти | фінансування | english

Семінари


Семінар з оцінки та плануванню діяльності ЦПМК

Фотогалерея

16 - 19 червня 2006 року в Одесі в приміщенні навчального центру ЦПМК відбувся семінар, присвячений оцінці роботи за проектом ЦПМК та плануванню діяльності на третій проектний рік.

В роботі семінару взяли участь: Еліза Фукс - Програмний директор Швейцарської культурної програми у Південно-Східній Європі та Україні/Swiss Cultural Programme South-East Europe and Ukraine (Цюріх, Швейцарія), Рольф Келлер - Швейцарський консультант проекту, Людмила Гарбуз - Директор Швейцарської культурної програми в Україні, Аліса Молдаванова - Український консультант проекту, Олександр Перепелиця - Виконавчий директор ЦПМК, Наталія Кусик - координатор учбових програм, Наталія Волченко - PR менеджер, Асмік Хачатрян - офіс менеджер, тренери ЦПМК: Оксана Бичкова, Дмитро Мазурок та Юрій Семенов.

Відбулася дискусія стосовно Плану стратегічного розвитку, що підготувала команда ЦПМК спільно із SCP UA та українським консультантом проекту.

Головною темою семінару була життєздатність ЦПМК, що є основою всієї діяльності за проектом, яка базується на навчанні у сфері менеджменту культури. Було зазначено, що першим кроком до життєздатності є консолідація зусиль. Також важливими моментами є консолідація та покращення курсів, які мають відповідати змістовним потребам.

Пріоритетною метою Плану стратегічного розвитку є навчальна діяльність, що є "ключовою справою" ЦПМК. Обговорювались також інші стратегічні цілі та конкретні заходи, які необхідно вжити для їх досягнення.

Виконавчий директор Центру Олександр Перепелиця розповів про головні завдання та їх виконання протягом 8 місяців проекту:

  • реконструкція приміщення Учбового центру
  • набір студентів на довгостроковий курс
  • підготовка та публікація учбових курсів

Олександр Перепелиця розповів про роботу з редагування та зведення матеріалів усіх курсів до єдиного навчального посібника. Матеріали курсів існують українською та російською мовами - це надає додаткової можливості поширення діяльності ЦПМК та викладання курсів в інших країнах колишнього СРСР. Надалі увага приділятиметься потребам сучасного ринку.

Другий рік роботи за проектом ЦПМК був насичений подіями. Цей рік було сфокусовано на навчальній діяльності: подальшій розробці та випробуванню курсів з менеджменту культури; встановленню навчальних модулів для Літньої школи та довгострокового курсу; проведенню та оцінці базових навчальних модулів; тестуванню та корегуванню учбових методів. Усі ці завдання були успішно виконанні.

На другому році виконання проекту ЦПМК розпочав пропонувати дистанційне навчання та консультаційні послуги.

Цей рік також асоціювався з великою роботою щодо пабліситі проекту та поширенням діяльності Центру в інші регіони. Встановлено зв'язки з іншими регіонами України (Львів, Харків, Київ). Зусилля стосовно пабліситі проекту характеризуються збільшенням уваги громадськості до роботи Центру та зокрема до освітніх заходів, а також кращим розумінням громадськістю підходів та місії ЦПМК.

Український консультант проекту Аліса Молдаванова представила оглядову доповідь за минулий період. Вона розповіла про головні досягнення ЦПМК і підкреслила, що дуже вдало було обрано форми навчання: довгострокові курси й Літня школа. Також вона пояснила чому ліпше було здійснити набір студентів на Літню школу, аніж на довгострокові курси:

  • зайняття на Літній школі є більш інтенсивними й професіонали мають можливість поліпшити свою кваліфікацію за короткий термін;
  • плата за навчання відносно невисока;
  • курс здійснюється у період відпусток, що дозволяє учасникам приїхати до Одеси з різних регіонів України (ось чому половина слухачів Літньої школи прибула з інших міст).

В результаті, більшість учасників Літньої школи 2005 - це професіонали, а довгострокових курсів -це студенти та декілька працюючих менеджерів культури.

Беручи до уваги той факт, що робота Літньої школи є деяким чином промоцією довгострокового курсу, то необхідно дотримуватися її щорічного проведення на високому організаційному та змістовному рівні; хоча б до того моменту, коли довгострокові курси не набудуть достатньої популярності серед потенційних студентів.

Огляд консультанту було зосереджено на таких пунктах:

Стиль учбового курсу. Студенти обох форм навчання визнали модульну систему подання учбового матеріалу як найбільш зручну.

Участь працюючих менеджерів культури. Рівень участі працюючих менеджерів культури в обох формах навчання був недостатньо високим, також й кількість відвідань закладів культури та мистецтва була відносно невеликою.

Дистанційне навчання. Цей формат навчання є новим для України взагалі, тому він є й не дуже популярним та потребує подальшої промоції. Для цього року діяльності за проектом це не було пріоритетним напрямком.

Консультації. Більшість консультацій було надано випускникам ЦПМК, які розпочали роботу та здійснення власних проектів. Для промоції цих послуг теж потребується час і також зрозуміло, що кращими промоутерами консультаційних послуг є користувачі цього сервісу.

Співпраця з Державними органами. ЦПМК послідовно й наполегливо здійснював роботу з встановлення контактів із різноманітними інституціями на національному та регіональному рівнях - з Міністерством культури й туризму та з Одеським обласним та міським управліннями культури. Що стосується Міністерства культури й туризму України, то поки що неможливо взяти участь у відкритому конкурсі з чітко визначеними вимогами та пріоритетами з метою отримання гранту.
Більшість проблем пов'язана з відсутністю релевантних механізмів надання фінансування. Міністерство не має жодного механізму для фінансування ініціативи окремої громадської організації, що не відповідає його програмам.

Бізнесові або локальні донори. В Україні діє закон, що регулює умови "добровільних пожертвувань". Проте, ці пожертвування можуть здійснити, головним чином, приватні особи й тільки в обмеженому обсязі. Придатна форма роботи для ЦПМК це спонсорування, іншими словами приватна компанія або підприємство, яке вирішило надати фінансову допомогу на діяльність Центру або на його адміністративні потреби.
Відсутність легальної бази не стимулює філантропів або спонсорів давати гроші громадським організаціям через те, що: 1) існують обмеження для надання спонсорами грошей; 2) ці гроші підлягають державному оподаткуванню. Успіхи ЦПМК в цьому напрямку пов'язані із знижками, що забезпечують фірми (на видання, комп'ютерний сервіс та обслуговування обладнання тощо) або ж фірми, котрі сплачують певні потреби Центру (як наприклад реклама в мас медіа).

Співпраця з міжнародними донорами та партнерами залишається найбільш ефективною формою залучення додаткового фінансування. ЦПМК активно співпрацює з австрійською асоціацією КультурКонтакт/KulturKontakt, Британською Радою/British Council, та Європейською культурною фундацією/European Cultural Foundation (ECF). Також успішно розвивається співробітництво з Шведською організацією Інтеркульт/Intercult та Британською Радою щодо можливого партнерства в рамках міжнародного проекту "Black/North Seas" - SEAS. Зараз цей проект знаходиться на початковій стадії, коли встановлюється партнерство між закладами культури та мистецтва з України, Болгарії, Румунії, Грузії, Туреччині, Нідерландів, Норвегії, Данії, Швеції та Великої Британії. Скоріш за все, події за проектом SEAS стартують у 2007 році в Одесі й триватимуть до 2011 року. Одним із завдань проекту "Black/North Seas" є створення Міжнародного центру з навчання менеджменту культури в країнах чорноморського регіону (Україні, Болгарії, Румунії та Туреччині). Одеса розглядається як можливе місто для розташування такого центру й якщо ЦПМК буде обрано Інтеркультом офіційним партнером за цим проектом, тоді Центр зможе надавати послуги з навчання та консультації для менеджерів культури з країн-учасниць. ЦПМК зможе організовувати літні школи, тренінги та семінари для учасників цього проекту, а це може бути добрим джерелом фінансування Центру та його життєздатності в майбутньому. З метою обрання партнерів організація Intercult провела відкритий конкурс поміж різноманітних закладів культури з країн учасниць проекту. ЦПМК було оголошено одним з переможців серед інших громадських організацій України.

Наприкінці семінару було визначено наступні специфічні цілі діяльності за проектом ЦПМК у третьому році: життєздатність та пошук фінансування, розвиток успіху та робочої мережі, навчальна діяльність, промоція та формування виробничого потенціалу.

До гори